Vet vad som måste - Två blir en

Jag vet vad som måste göras, mitt hjärta bankar av längtan.
Jag vet vad som är ett måste för att inte förgås.
Jag vet vad längtans vindar bär, där vid horisonten.
Jag vet vad mitt hjärta vill, när två blir en.

För vad kan man kalla kärlek? En livsstil? eller en längtan?
Kan man kalla kärlek för liv eller för ett tillstånd?
Kan man kalla kärlek för evig och tålmodig?
Eller kan man säga att man utan kärlek är ett skrällande brons?

Kan man leva utan kärlek?
Kan man leka att man är kär?
Kan man höra kärlekens viskning?
När vet man att man är kär?

Jag kan svara på frågan.
Jag ställer till mig själv.
Kärlek är när två blir en.
Och alla problem de bär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0