Lucia

Natten går tunga fjätt... *trallalalala*
Ja eller något sådant går väl sången?

Natten kan jag säga har varit minst sagt konstig. Har inte kunnat sova alls. Somnade klockan halv 6 i morse och upp klockan 7. Det känns groggy och lite omtumlande då man ska sitta och arbeta idag.

Alla har väl läst om terrordådet i stockholm i helgen. Omskakande och det väcker många många frågor.
Läs mer på aftonbladet.se eller på expressen.se

Dagen idag så har vi en genomgång på morgonen ang försäljning.
Det känns väl rätt så givande måste jag väl erkänna. Jag Hoppas att målen nås så vi slipper hamna efter i det arbete som vi har.

Men dagen ska ju gå i ljusets tecken eller hur? Det är ju Lucia.
Vem minns inte dessa dagar i skolan. När man iunga år var med i luciatåget som pepparkaksgubbe eller som stjärngosse. Som tärna eller lucia.

Tänk om man som vuxen skulle samla ihop några kollegor, vänner och bekanta och lussa?
Undrar hur detta skulle mottagas?
Det kan man ju suga på.
11 dagar kvar till julafton.
Sedan går vi mot ljusare och varmare tider om än jag minns kylan i januari och februari starkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0